0
Zákazníků
0
Aktuálně spravujeme webů
0
Vytvořeno www stránek
Rozhovor s osobností

5 dotazů na Pavla Ungra

25 únor, 2023   

   Jsem velice rád, že si na náš krátký rozhovor udělal čas Pavel Ungr, význačná osobnost českého SEO marketingu.

 Připravili jsme si zhruba 5 dotazů, které zajímají  nejednoho tvůrce webových stránek.

  Ahoj Pavle,

vítám tě na našich stránkách. Neztrácejme čas a pojďme rovnou na dotazy..

1. Jistě jsi se setkal s vícero SEO analytickými nástroji. Je pro Tebe více uživatelsky přívětivý Collabim nebo Marketing Miner?

 
Pokud bychom měli hodnotit ryze uživatelskou přívětivost, tak to je určitě Marketing Miner, ten se mi používá lépe a je přehlednější. Paradoxně od posledního redesignu s Collabimem trochu zápasím, ale jinak je to velmi dobrý nástroj, který zase umí věci, co Markating Miner neumí.
 
 
Který  nástroj by jsi dle Tebe doporučil začínajícím podnikatelům, který se dá obstojně naučit řádově řekněme do 14 dnů?
 
 Začínajícím podnikatelům bych asi spíše doporučil zajít na nějaké školení nebo začít číst články o SEO a nepořizovat si žádný nástroj. Nástroje jsou dobrá věc, když víte k čemu a na co je použít, ale to nevíš dokud aspoň trochu SEO nerozumíte. Je to vlastně podobný se ptát, jestli je lepší lopata nebo krumpáč, když nevíme na jakou práci s jakým cílem ji budeme používat.
 
 
2. Druhý dotaz. 
Řekněme firma má dvě pobočky např. Brno, Praha a užívá pouze jedny www stránky.. Co má taková společnost udělat, aby se jejich stránka zobrazovala na předních pozicích ve vyhledávačích, jak pro zákazníky v Praze, tak pro zákazníky v Brně?
 
Měla by na svém webu mít stránky, které budou obsahem i zaměřením zacílené na zákazníky v Praze a druhou na zákazníky v Brně. Stejně tak by měly obsahovat klíčová slova, která lidé hledají v souvislostí s nabídkou v Brně a Praze. A to bez analýzy klíčových slov nepůjde. Analýza klíčových slov, je základní strategická analýza, která nám říká jaká slova lidé hledají v souvislosti s naší nabídkou a jak často.
 
 
3.  Čtenáře by jistě zajímalo, zda společnost prodávající dosti podobné zboží jako jiných 20, 50, 100 konkurentů, zda má šanci taková firma o sobě dát vědět světu jen pomocí SEO a nepoužít žádnou PPC reklamu? Je reálné se umístit na předních příčkách v SERP v horizontu např. půl roku?
 
 ano, určitě má. E-shopy jako Alza, Mall, Datart nebo Czc to potvrzují.  Je to možné, ale v případě konkurenčního oboru bych 6 měsíců nepočítal, pokud nechcete do SEO investovat opravdu hodně času a peněz. Pokud ale máte dobrou strategii a realizujete ji, do 9 – 12 měsíců je solidní šance se dostat nahoru. Ale počítejte s tím, že to samé budou dělat vaši konkurenti.
 
 
4. Co by podle Tebe rozhodně nemělo chybět na žádné “ Landing page“ tzv. přistávací stránce?
Stačí uvést obecně v kostce..
 
Tohle je otázka spíše na UX designéra, z pohledu SEO správně vyplněný titulek, meta description, nadpis, úvodní text, drobečková navigace, obrázky a jejich popisky a interní odkazy. Poté samozřejmě přínosný a unikátní text, který obsahuje klíčová slova a vede k nákupu. 
 
 
5-tý a poslední dotaz.  Čtenáře by zajímalo, zda je hodně špatně, když na jeho web stránku odkazuje vícero www stránek, ovšem s jinou / nepodobnou tématikou. Zda ho to může poškodit ?
 
Nemyslím si, je to zcela přirozené, problém v tom není.  
 
 
Děkuji Ti moc za ochotu a čas, který jsi si na nás udělal.
Měj se hezky. 
JK-Webdesign
zpět nahoru